Veszélyes áru szállítás / Vasút (RID)
A veszélyes áru nemzetközi vasúti szállítására vonatkozó megállapodásnak Magyarország 1986-óta részese. A Nemzetközi Vasúti Fuvarozási Egyezmény, a COTIF kihirdetése az 1986. évi 2. törvényerejű rendelettel történt meg. (a RID a COTIF B Függelék 1. sz. melléklete volt a kihirdetéskor)
A2009. évi LIX. törvény a Nemzetközi Vasúti Fuvarozási Egyezmény (COTIF) módosításáról Vilniusban elfogadott, 1999. június 3-án kelt Jegyzőkönyv C Függelékének Melléklete 2009. évi módosításokkal és kiegészítésekkel egységes szerkezetbe foglalt szövegének kihirdetéséről szól.
Belföldi alkalmazásának alapját a 4/1987. (IV.13.) KM rendelet teremtette meg.
Az új COTIF kihirdetése a 2006. évi LXXVII. törvénnyel történt meg, aminek belföldi alkalmazását a 66/2007. (VII.05.) GKM rendelet teszi kötelezővé.
A VESZÉLYES ÁRUK VASÚTI FUVAROZÁSÁRA ÉS ELLENŐRZÉSÉRE VONATKOZÓ FONTOSABB JOGSZABÁLYOK
A 62/2013 (X,17) NFM rendelete a Veszélyes Áruk Nemzetközi Vasúti Fuvarozásáról szóló Szabályzat (RID) belföldi alkalmazásáról.
A 2011.évi XXXVII. törvény a Nemzetközi Vasúti Árufuvarozásról szóló Megállapodás (SzMGSz) és Mellékletei (SzMGSz 2010. július 1-i módosításokkal és kiegészítésekkel)
Megjelent a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény által módosított 2005. évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről.
A 312/2011. (XII.23.) Korm. rendelet szabályozza a hivatásos katasztrófavédelmi szerv eljárásai során a veszélyes áruk vasúti és belvízi szállításának ellenőrzésére és a bírság kivetésére vonatkozó egységes eljárás szabályait, a szabálytalanságokért kiszabható bírságok összegét, a bírságolással összefüggő hatósági feladatok általános szabályait.
A RID 1.4.2.2.1 pontja alapján kidolgozásra került a 471-3 sz. UIC-döntvény, mely részletezi a vasútvállalatok ellenőrzési kötelezettségét. A döntvénynek bármely vasútvállalat tagja lehet, aki bejelenti, hogy kötelezően alkalmazni fogja ezeket a vizsgálatokat a veszélyes áru szállításokra.